Aquest estiu hem començat a treballar en l’elaboració d’un seguit de continguts relacionats amb la comunicació de Territori de Masies, una nova cooperativa amb seu al Solsonès que ara també promociona la venda de producte de proximitat a través de la seva botiga online. S’hi poden trobar productes alimentaris, artesania i publicacions de les persones sòcies de la cooperativa. La iniciativa vol afavorir el consum de proximitat i les produccions locals. Des de la cooperativa expliquen que els seus objectius són «facilitar l’accés al producte del territori compromès amb els nostres pobles, la nostra cultura i el nostre entorn i crear alternatives que neixin de la cooperació, la solidaritat i el compromís. Perquè, per viure a pagès, n’hem de viure».
La cooperativa, rural i sense ànim de lucre, s’organitza a través de sòcies de serveis, agràries i de consum. A partir de la diversitat social i econòmica vol dur a terme petites actuacions conjuntes, en un espai comunitari per plantejar reptes conjunts i assolir-los. Territori de Masies aposta per un consum associat a una responsabilitat social i ambiental, i també política. És a dir, promoure el consum de béns i serveis produïts a nivell local, que garanteixin determinades relacions laborals i que cerquin la sostenibilitat territorial.