Sara Blazquez i Josep Comajoan. Dies d'Agost. Manlleu. /Carles Palacio
Josep Comajoan i Sara Blázquez en una terrassa del barri de l’Erm de Manlleu | Carles Palacio

La cooperativa de comunicació DIES D’AGOST ja és una realitat. DIES D’AGOST neix amb l’objectiu, per una part, d’editar un diari crític de proximitat a Osona. També, però, d’oferir serveis de comunicació integral a empreses i associacions, amb especial atenció al mercat de l’economia social i solidària. L’objectiu és cobrir un buit molt gran tant en l’àmbit de la premsa crítica de proximitat com en el dels serveis de comunicació en l’economia social i solidària.

DIES D’AGOST és una cooperativa de treball associat que ofereix serveis de comunicació, especialment adreçats a l’economia social i solidària, i que editarà a partir de l’últim trimestre de 2016 un diari digital d’informació i opinió crítica, social i cultural. Impulsem el projecte els periodistes Sara Blázquez i Josep Comajoan.

Una altra pota de la cooperativa, de fet, se centra en el foment de l’economia social i solidària i en la recuperació de la memòria històrica del que havia estat el cooperativisme al nostre país. I és que des de DIES D’AGOST treballarem de forma cooperativa, com a fórmula que prioritza la mancomunació d’esforços i, mitjançant l’autogestió, per recuperar el control sobre el nostre treball. Però també entenem la cooperativa com una eina de transformació social, i per això ens imposem el repte de fer difusió dels valors i les pràctiques de l’autogestió en favor d’una societat més justa i equitativa.

I igual que ens sentim part de l’economia social i solidària, també ens sentim partíceps de la societat local en la qual ens movem. Per això des de DIES D’AGOST ens imposem com a tasca també la dinamització cultural i social dels barris, ciutats i comarques on treballem. De la mà de moviments socials i entitats que ja ho estan fent des de fa anys. Organitzant actes i esdeveniments en la línia de la transformació social, l’aprofundiment del coneixement i la dinamització social i cultural.

Si bé hi ha prevista una campanya de micromecenatge inicial enfocada al diari digital, la cooperativa es finançarà, per una part i en un principi especialment a partir dels serveis de comunicació a tercers, però també de les aportacions de subscriptors del diari digital, i de les de socis col·laboradors, amb els quals es constitueix l’assemblea de DIES D’AGOST. Defugim del periodisme comercial i dòcil amb els anunciants i institucions que sustenten la pràctica totalitat dels mitjans d’informació actual. Els socis col·laboradors tindran veu i vot en l’assemblea i els principals òrgans de gestió de la cooperativa. L’assemblea ocuparà un lloc central en el procés de decisió de la cooperativa.

En la línia d’altres projectes similars que han aparegut en els últims temps, considerem que no és el periodisme el que està en crisi sinó el model industrial que el sustenta. Per això volem fer un periodisme reposat i crític que defugi els errors en els quals ha caigut la professió en els últims anys, sense voler-nos deixar endur pels ritmes ràpids de l’actualització permanent i poc reflexiva. Preferim l’anàlisi, la interpretació i arribar al fons de les qüestions per donar un marc d’orientació i transformar la societat.

Des de DIES D’AGOST ens sentim part de l’economia social i solidària, i ens marquem l’objectiu de treballar en xarxa amb altres empreses i entitats que treballen per la divulgació i expansió del mercat social. Creiem en la intercooperació com un dels valors principals en els quals s’ha de basar la societat i, per això, oferim la nostra experiència i els nostres serveis en l’àmbit de la comunicació a altres empreses i entitats de l’economia social i solidària, alhora que recorrem a elles per complementar el nostre treball diari en aquelles especialitats on hi poden aportar valor afegit.

L’equip fundador

Sara Blazquez. Dies d'Agost. Manlleu. /Carles Palacio
Sara Blázquez | Carles Palacio

SARA BLÁZQUEZ  (Sabadell, 1985). Periodista. Llicenciada en Periodisme i en Comunicació audiovisual. Postgraduada en Periodisme de revistes i Periodisme sociolaboral. Ha treballat en diversos mitjans de comunicació, entre els quals ‘El 9 Nou’ o la ‘Revista Mà’, amb la qual va guanyar el Premi Francesc Candel per “construir espais d’interculturalitat i convivència”, i el Premi Civisme als Mitjans de Comunicació, també per “fomentar la convivència entre les diferents cultures”. Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació com ‘La Directa’, Ràdio Terra o TeleSUR (Amèrica Llatina). Entre 2011 i 2015 va ser una de les dues impulsores d’Umàtic Comunicació, a través de la qual s’ha especialitzat en els serveis de comunicació integrals a empreses i entitats, inclosa l’elaboració de plans de comunicació i gestió de xarxes socials.

Josep Comajoan. Dies d'Agost. Manlleu. /Carles Palacio
Josep Comajoan | Carles Palacio

JOSEP COMAJOAN  (Vic, 1967). Periodista. Llicenciat en Ciències de la Informació. Va treballar a ‘El 9 Nou’ entre 1987 i 2015. Entre 1999 i 2015 va fomar part de l’equip directiu, entre 2004 i 2009 com a director d’EL 9 TV. També hi va coordinar, entre altres, les seccions de Camp, Esports, Reportatges i Investigació, Política i Societat i l’edició digital i les xarxes socials. Guanyador del premi Tasis-Torrent de periodisme pel seguiment de la crisi de l’antic escorxador Explasa, va ser dels pioners en l’ús de les xarxes socials a Catalunya. A Twitter des de 2008, ha format part d’equips de gestió de xarxes socials d’àmbit local i nacional. També ha col·laborat en altres mitjans com ‘El País’, ‘Diari de Barcelona’ o ‘El Observador’. Actualment col·labora a ‘La Directa’ i forma part del consell editorial de ‘Crític’, a més de ser soci col·laborador de la cooperativa que l’edita. Soci del Grup de Periodistes Ramon Barnils.

Tagged on:                     

Deixa un comentari